بهترین روش انجام Crowdfunding

1397/09/29

بهترین استراتژی برای موفقیت در Crowdfunding

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • چرا باید کمپین تامین مالی جمعی (Crowdfunding) خود را بازاریابی کنم؟
  • چگونه به کمک بازاریابی ایمیلی سرمایه جذب کنم؟
  • چگونه بازاریابی ایمیلی تأثیرگذار انجام دهم؟

فرض کنید شما یک کمپین Crowdfunding دارید که آماده اجراست. حالا چگونه در مورد این کمپین اطلاع رسانی می کنید؟ این کار به این راحتی ها هم که فکر می کنید نیست. سایت های Crowdfunding میزبان هزاران کمپین هستند و فضا بسیار رقابتی است. در صورتی که شما یک ایده ی استارتاپی عالی یا محصول خاص داشته باشید باز هم جذب کردن توجه ها چندان ساده نخواهد بود.

همان طور که می دانید جلب توجه مهم ترین دلیلی است که شما می خواهید کمپین خودتان را در سایت های Crowdfunding اطلاع رسانی کنید. استراتژی ها، کانال ها و پلتفرم های زیادی برای بازاریابی وجود دارند اما در این میان تأثیرگذارترین استراتژی برای شما چیست؟

Crowdfunding فقط آگاهی دادن در مورد برند یا زیاد کردن فالوئرها نیست. در Crowdfunding شما در حقیقت سریعاً پشتیبان هایی با پتانسیل بالا جذب می کنید. کمپین هایی که در 48 ساعت اولیه به 30 تا 50 درصد از اهدافشان می رسند به طور میانگین 47 درصد به درآمدشان افزوده می شود. پس به خاطر داشته باشید تمام تلاش ها و برنامه ریزی هایتان را برای خود روز همایش انجام دهید.

با یک زمان بندی محدود برای رسیدن به هدفتان استفاده از روش هایی با محدوده مخاطبان بیشتر کارآمد نخواهد بود چونایمیل شما را دقیقا با مخاطبین هدفتان درگیر می کند پس بهترین روش است. به طور معمول مردم با یک ایمیل بیشتر از یک پست یا توییت تعامل میکنند و دلیل آن نیز این است که ایمیل را ارتباط جدی تری می دانند.

در این صورت شما فرصت خواهید داشت تا با ایمیل با جزیات در مورد ایده ی خود توضیح دهید و به آنها بگویید چرا پشتیبانی از این ایده برایشان سودمند خواهد بود. اما لیست کسانی که باید به آنها ایمیل بزنیم چه؟ قطعا مشتریانی که شما سالهاست با آنها در ارتباط هستید بهترین های این لیست هستند.

انجام بازاریابی ایمیلی برای کمپین Crowdfunding

در ابتدا به دوستان نزدیک و خانواده ایمیل دهید. یک ایمیل خصوصی که دارای لینک به صفحه ی کمپین می باشد بهترین است. در قدم بعدی به گروه بزرگتری از مخاطبان خود پیغام دهید. مانند همکاران و شرکت های وابسته. هنگامی که کارتان با این دو گروه تمام شد به گروه های دیگری مانند فارغ اتحصیلان دانشگاهی ایمیل دهید. شما می توانید با رفتن به رویدادها یا میزبانی کمپین ها نیز لیست ایمیل خود را بسازید.

اقدام دیگری که می توانید انجام دهید استفاده از شبکه های اجتماعی است. به این صورت که یک دکمه فراخوانی (CTA)  بسازید و از آنجا پشتیبانان را ترغیب کنید تا برای ایمیل ها ثبت نام کنند.

آماده ی فرستادن ایمیل ها هستید؟ یک لحظه صبر کنید! هر روزه مردم ایمیل های زیادی با موضوعات مختلف دریافت می کنند و بسیاری از آنها باز نشده یا در فولدر اسپم باقی می مانند. سخت ترین قسمت در مورد بازاریابی ایمیل پیدا کردن عنوانی است که مردم را ترغیب کند تا ایمیل را باز کرده و بخوانند.

بهترین عنوان ایمیل، عنوانی است که مستقیما به هدف شما اشاره کند اما در عین حال ایده ی شما را پشت پرده نگه دارد. در عنوان ها سعی نکنید عمومی باشید و احساس نزدیک بودن و یک ایمیل شخصی را در مخاطب به وجود بیاورید. یک کمپین رسمی ایمیل باید یک هفته زودتر از موعد همایش آغاز به کار کند. یک هفته قبل از برگزاری، ایمیل یادآوری را در مورد کمپین بفرستید، سه روز قبل از همایش یک ایمیل دیگر حاوی اطلاعات دقیق تر بفرستید و اجازه دهید پشتیبان ها زمان دقیق برگزاری همایش را بدانند.

در روز برگزاری همایش یک ایمیل دیگر بفرستید و اعلام کنید امروز روز رفتن به همایش است. یک ایمیل خوب در روز همایش حاوی CTA  قوی و یک عکس با رزولوشن بالاست تا مخاطبان را هیجان زده کرده و آن ها را به شرکت در همایش کمپین شما ترغیب کند. توجه کنید که این ایمیل ها تنها برای پیش بینی کردن خوب نیستند و به غیر از آن، به شما این امکان را می دهند تا با پیشنهاد قیمت های متفاوت بازخورد مردم را ببینید و ارزش واقعی محصول خود را دریابید.

در صورتی که لیست ایمیل شما بلند و بالاست از یک پلت فرم ایمیل مانند Mailchimp  یا Constant Contact استفاده کنید. با این روش شما قادر خواهید بود تا ایمیل های مختلف را به راحتی ارسال نمایید. روزهای اول کمپین نقش بسیار حیاتی در موفقیت آن دارند و این روزها درست زمانی هستند که شما باید جنبش فاز قبل از برگزاری همایش را اجرا نمایید.

در طی هفته دوم یک ایمیل به تمام کسانی که شرکت نکرده اند بفرستید و توافق نهایی را دوباره به آنها پیشنهاد داده و یادآوری کنید حتی در صورتی که نمی توانند حمایت لازم را انجام دهند با خبر دادن به دوستانشان موضوع را به گوش چند نفر دیگر برسانند. در هنگام برگزاری همایش مربوط به کمپین در شبکه های اجتماعی تلاش لازم را انجام دهید و پیام هایی حاوی پیشنهاد شانس آخر ارسال نمایید.

هنگامی که Crowdfunding شما به پایان رسید و محصول راهی بازار شد قیمت محصول را افزایش دهید تا حامیان شما حس کنند با این حمایت قراردادی با سود بالا بسته اند، از همه مهم تر اینکه ایمیلی به تمامی آنها بفرستید و تشکر کنید.